ZO114 – Bejáróbotok és villanykalózok

ZO114 – Bejáróbotok és villanykalózok Zártosztály Podcast

🧹Intelligens robotok bejárónő helyett!
🤖Takarítórobot-hadsereg irányítás aggyal🧠
🚢Autonóm szállítóhajók az óceánokon
💳Virtuális kártyára bányászható, virtuális valóságban gyűjtött virtuális pénz!💰

A Zártosztály Podcast 114. adása

Adásunkban elsőként a robotika legújabb gyöngyszemeit, a Google-anya Alphabet (X Labs) prototípus robotjainak az éles tesztelését vettük górcső alá. A látszólag szenzorokból és PVC csövekből összeeszkábált robot egy manipulátora segítő kezet nyújt a Google kampusz közösségi tereinek tisztán tartásában. Jelenleg csigalassúsággal mozgó karjaikkal asztalokat törölgetnek, ablakokat tisztítanak, és a takarítószemélyzettel ellentétben meg sem unják a munkát. A robotokat irányító mesterséges intelligencia azonban még igen kevés ahhoz, hogy ténylegesen helyzetérzékeny és bármilyen élethelyzethez alkalmazkodó módon dolgozzanak a feladataikon. Az FDA szerencsére éppen most kezdte azoknak a neurális interfészen keresztül vezérelhető segítő eszközöknek az engedélyezését, amik a mozgássérültek, illetve stroke páciensek számára tudják támogatni a mozgás, járás újratanulását. Ezeket az interfészeket fel lehetne arra is használni, hogy megtanulhassák a takarítórobotok mintegy kiterjesztett végtagként történő használatát. Így nem csupán a robot-intelligencia hiányosságait pótolhatja ki a hagyományos emberi intelligencia, de egyben azok számára is utat biztosít a foglalkoztatás világába, akiknél ez jelenleg nehézségekbe ütközik.

Azok is találkoznak néha korlátozásokkal, amikor sportolni szeretnének, akiknek amúgy nem okoz gondot a mozgás. Az extravagánsan hatalmas 32″-os kijelzővel felszerelt NordicTrack okosfutópadok tulajdonosai lepődtek meg nemrégiben, amikor a gyártó frissítésében eltávolította az óriási androidos kijelző szabad felhasználását, tabletként. A gyártói korlátozásokra azért került sor, mert az amúgy sem olcsó futópadhoz havi díjas konstrukcióban megvásárolható edzésprogramokat, a gaz tulajdonosok holmi YouTube videókkal helyettesítették. A korlátozások miatt a Netflixre vagy Spotify-ra vágyó tulajdonosok, kénytelenek voltak meghackelni a 4000dolláros futópadot, amivel ezentúl agyártói garancia elvesztését kockáztatják. Ennyiért viszont vehetnének akár egy rendes TV-t és egy olcsóbb, kevésbé okoskodó futópadot is!

A Cowboy villanybringákba teljesen beleszerettünk, meg is kérjük a PR-osunkat, hogy keresse meg a céget, hogy adjanak két ilyent pár évre kölcsön, hogy reklámozhassuk a gépeiket! Sajnos a nővérke félreérthetett minket és ehelyett valami miatt, hidegvizes kádfürdőt rendelt el nekünk. Az európai elektromos bicikli gyártó olyan támogatási szolgáltatást ajánl a vásárlóinak, amely a bringa karbantartását, kopóalkatrészek pótlását és takarítást is magában foglal. Biztosan minden használat után végigtöröltetnénk a vasat, ha itthon is lenne ilyen!

Pezseg az elektromos járművek piaca, és nem csupán a közutakon! A GM a Pure Watercraftba fektetett be nemrégiben, az elektromos hajtású hajók jövőjére fogadva. Nem tett máshogy Norvégia sem, ahol a képünkön látható rövidjáratú, teljesen elektromos hajtású teherhajót indították nemrég első útjára. Ez a később autonóm működésű hajó, a Norvégiában elég nagy szennyezést okozó kamionforgalomtól tehermentesítene pár útvonalat. Jelenleg egy műtrágyagyár termékeit szállítja a felhasználási helyére. Reméljük, hogy kis idő múlva a műtrágyagyár alapanyagául szolgáló kőolajat is hasonló villanyüzemű hajókon tudják a finomítókba szállítani!

Az autonóm hajózás témája elgondolkodtatott minket arról is, hogy az ilyen szállítmányozás elterjedése a hosszújáratú hajózásban milyen további fejlesztéseket igényelhet? A parttól kicsit távolabbi vizeken sok helyen garázdálkodnak kalózok, így ellenük is tudni kell majd védekeznie egy-egy ilyen autonóm hajónak. Vajon a robotzsaru tengeri változata, az önvédelmi drónok, avagy a teljes hajó elektromos sokkolóvá alakítása segíthet legegyszerűbben ezen a kérdésen?

A Dodge bejelentette, hogy 2024-es évjáratú izomautói áramvonalasak lesznek, jobban mondva villanymeghajtásúak. Érzésünk szerint a Chargerhez biztosan fognak töltőt is mellékelni, de a Challengerhez szerintünk lehet, hogy nem, így töltése nevéhez méltó módon kihívásos lesz!

Nem árt, ha az autóvezetési képességeinket igazolni tudjuk. Erre a kártya formájú vezetői engedély szolgál már elég rég óta. Az Apple az USA-ban nekiállt ennek a megreformálásának. Úgy tűnik azonban, hogy az Apple monopóliumának adófizetők pénzén végzett megerősítése még kihívásokba ütközik és csak a jövő évtől válik számukra elérhetővé a virtuális jogsi a Walletben. Azaz az, amikor a zsebből előhúzott telefon, majd az azon matatás lesz a jogosítvány keresgélésének a pótlása. Ha pedig lemerülne a telefon, akkor nyilván minden járőrautóban lesz államilag rendszeresített Apple töltő. Kiváló ötlet amúgy egy kártyát telefonra helyezni, egy olyan országban, ahol a rendőrök hajlamosak meghúzni a ravaszt, egy rossz mozdulatra.

Töltsük időnket azzal, hogy a kiterjesztett valóságban vadászunk virtuális pénzre! Ezt javasolja a Fold AR játéka, amiben satoshikat (a BitCoin 100.000.000-od részét) lehet bányászni, a Minecraftban megszokott téglabontogatós csákányozgatással. Ez a játék hivatott a jövő generációja számára barátságosabbá, elfogadottabbá tenni a kriptovaluták világát. A jelenlegi árfolyamon a játékban kereshető kriptovaluta értéke lényegesen alacsonyabb, mint a telefon kopása a csákányozással, tehát ezzel és a játékban nyilván megjelenő reklámmal az „ingyenpénz” gyorsan megtérül a készítőnek és garantáltan soha a játékosoknak. De ezt nem kell mindenkinek tudnia.

Végre elérhető a drónos házhozszállítás a Walmartból! Már persze azoknak, akik kellően közel laknak az ezt biztosító arkansasi bolthoz és megéri nekik a 10 dolláros kiszállítási díj. Mi a felsorolt termékek (üdítő, chips, pelenka, szemeteszsák) és a költség alapján a célközönséget a pro gamerekre szűkítettük, akik így az ablakból vehetik át a létfenntartáshoz minimálisan szükséges eszközöket anélkül, hogy el kéne távolodni az életet jelentő számítógéptől! Persze ehhez biztosan nem ártana egy robot, ami a pelenkákkal teli szemeteszsákot időnként kiviszi a házból!

Kapcsolódó cikkek

2 hozzászólás a(z) “ZO114 – Bejáróbotok és villanykalózok” bejegyzéshez

  1. […] múlt adásunkban beszéltünk a mozgássérültek kiterjesztett végtagjaiként funkcionáló robotokról, amivel […]

  2. […] múlt adásunkban beszéltünk a mozgássérültek kiterjesztett végtagjaiként funkcionáló robotokról, amivel […]

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .