ZO078 – Volt, s vagyon
ZO078 – Volt, s vagyon – Zártosztály Podcast
A BMW-nél feláras lett a vakításgátló fényszóró. Fura, mert ahogy az utakon közlekedőket elnézzük, egy részük inkább azért fizetne, hogy igenis süljön ki a szeme annak aki szembejön! Kivéve persze Te, nyájas olvasónk aki ilyent biztosan nem tennél!
Az autók és a háztartások végre újra kompatibilis energiaforrással rendelkeznek. Ami korábban kőszén volt a kályhába és gőzmozdonyba, majd gázolaj a kazánokba és a kocsikba, az lett most a villany, amivel autót és fűtést is lehet üzemeltetni. Miért ne használnánk fel az olcsó éjszakai áramról dagira töltött járműveinket a házunk energiahiányának enyhítésére? Kiváltképp, hogy úgysem mehetünk el otthonról? Ezen gondolkodott el a BMW és a PGe is. Mi pedig azon, hogy milyen lesz azzal betelefonálni a főnöknek, hogy kések a home office-ból, mert a szomszéd kocsija leszívta az enyémből az áramot az éjjel?
A Volkswagen úgy járt, mint a Népköztársaság vagy a Népstadion, leradírozták róla a népet. Legalábbis Amerikában, ahol a villanymobilitás keréken gördülő zászlóhordozóiként, májustól Voltswagenre lesz átkeresztelve a VW villany almárkája.
A Jeep nem aprózza el: ha már terepjáróiról híres, akkor tereptöltőket is telepít az új, villamos meghajtású gépeknek a természet lágy ölére. Reméljük terepszínben, geocaching módjára csak koordinátákat megadva, hogy legyen kihívás rájuk lelni!
Ismét csak a Voltswagen. A klasszikus hippi Transporter kisbuszok utánérzéseként egy új elektromos kisbuszon dolgoznak. A helykihasználás egyértelműen nem volt cél, inkább csak egy különös egyterűt tereltek le a papírról. Az egyetlen, ami az előzetes látványterveken valóban az elődökre emlékeztet, az a tetőcsomagtartó. Tehát: szobafestők, örülhettek! Van hova tenni a létrát!
Bitcoinról és NFT-ről ezúttal nem ejtünk egy szót sem. Vagyis csak egyet.
Vélemény, hozzászólás?