Hírek, kávé mellé 📰☕ Robotok, AI, digitalizáció, NFT, a legjobb podcast témák, magyarul, de gyakran ejtünk szót a milliárdosok életéről, az űrhajózás és űrkutatás világáról is.
A Munkahelyek fontos hadszíntere a konyha, ahol a sokoldalúságát és humor és technológia iránti érdeklődését mutathatja be az ember. Sokaknak viszont problémát okoz, a reggeli kávé mellett miről beszéljen a nála tájékozottabb kollégáival. Kiváltképp, hogy a kávé híján még fel sincs ébredve. Legjobb ilyenkor a profikra hallgatni!
Podcastunk hétről-hétre szolgáltat annyi gondolatot, amely bárkinek elegendő muníciót adhat a reggeli témák dominálására, akár egy teljes héten keresztül!
Billentyűzetbe épített alkoholszonda és munkahelyi józanító infúzió? 🥃
Tojásdobási és -zápítási edzésterv hollandoknak 🥚🚢
Jó a billentyűzeted! Kupakoltad már? ⌨
Kijelző-szövőszék a jövő ludditáinak célkeresztjében?
A zártosztály podcast 124. adása
Ki gondolná, milyen sokat számít az irodai munkavégzés közben a jó segédeszköz! Pedig azok, akik nap mint nap az irodai munkájuk részeként koptatják a billentyűzetet, megtapasztalhatták már, milyen sokat számít egy kellemetlen kiosztású, rosszul működő klaviatúra. Hát még a nap mint nap órákat streamelő játékosok! Nekik nem csupán az számít, hogy milyen minőségű gombokat nyomkodnak, de az is, hogy mindez hogyan mutat a kamerán. Talán nem véletlen, hogy az Asus, aki a Republic of Gamers almárkáján keresztül rajta tartja mutatóujját a gamer társadalom pulzusán, megtalálta a módját, hogy a hardcore gamerek könnyebben fitogtathassák a világnak a gépük komponenseit. Kijött tehát az Nvidia 30×0-es széria menő videokártyáira emlékeztető, három, ventillátort utánzó forgórésszer ellátott SHIFT billentyűvel, amit a megfelelő mechanikus billentyűzetekre a játékosok maguk is felapplikálhatnak.
Biip’s GMK Dots. Image: Biip
Szomorúan olvastuk, hogy virágkorát éli a billentyűsapka-design-bűnözés. Avagy a mechanikus billentyűzetek cserélhető kupakjainak az egyedi designjait hihetetlen gyorsan másolják a hamisítók. Ezzel a hírrel sikerült Benedictet beugratni a mechanikus billentyűzetek nyúlüregébe. Feltett szándéka beszerezni egy menő mechanikus billentyűzetet, amire a GMK Dots egyedi és teljesen homogén gombjait szánja (majd ha lehet ismét kapni – szerk.). Miután megvizsgálta ezen készülékek árait és a családi kassza helyzetét, már Patreon gyűjtés indítását tervezi, hogy hallgatóinkat rávegye ennek szponzorálására. (De nem bízta a véletlenre, addig is meglepte magát eggyel, nem bírta kivárni a gyűjtést – szerk.)
Jeff Bezos múlt héten említett óriásjachtjának a vízrebocsátását a hollandok nem bocsájtják meg. Az elbontandó híd miatt berzenkedő helyiek kampányt indítottak a ceremónia feldobására. Pontosabban a jacht megdobálására, méghozzá záptojással. A június elsejére tervezett eseményre már most ezer fölött regisztráltak résztvevők.
A professzionális végrehajtás miatt edzésterv és tojás zápítási kurzus kidolgozását tartjuk szükségesnek, amiben a megfelelő dobástechnikát tudnák tökéletesre csiszolni a résztvevők, valamint a tojás megfelelő állagának elérésére kaphatnának tippeket. A nem kellően záp tojás ugyanis nem hagy elég maradandó szagélményt, míg a túlzápult félő, hogy lepattan a hajóról, mint egy gumilabda.
Az akció mögött a tojásmaffiát sejtjük, hiszen ki másnak állna az érdekében az, hogy a húsvétról megmaradt rohadttojás-készleteit jó pénzért értékesítse?
Bámulatos, hol tart már a tudomány!
Artúr király
Brit tudósok szőtt kijelzőt készítettek, ami a közzétett képek alapján még a subaszőnyeg felbontását és finomságát idézi fel. A hajlítható kijelzőbe a tudósok szenzorokat, energia visszatermelő egységeket, adattárolást álmodtak, és terveik szerint viselhető kijelzővé lehet majd alakítani vele a ruhánkat. Mi persze látjuk, hogy ez csak egy újabb reklámhordozó lesz a jövőben, bár a függönyök TV-vé alakításában és az önellátó, légkondis felsőkben látunk némi fantáziát!
A Superbowl alatt futó reklámok a Föld legdrágább reklámpercei. A cégek szeretnek egymásra licitálni a megjelenésben, minél meghökkentőbb és emlékezetesebb pillanatokat szerezni a sok tízmillió nézőjüknek. Az Amazon idén nem aprózta el, reklámjukban az Alexa viselkedés felismerési képességére az “Alexa Hunches”-ra helyezték a hangsúlyt. A viccesnek szánt reklám belegondolva inkább borzasztó, ahogy a pár életét megkeseríti a kimondatlan gondolataikat kitaláló és lereagáló mesterséges intelligencia. Jó hír, hogy valójában nem itt tart a mesterséges intelligencia fejlettsége, és a funkciót ki lehet kapcsolni. Még.
Pedig úgy tűnik, az Amazon nem csak otthonainkban és űrhajóinkban akar teret hódítani, hanem autóinkban is. Már persze, ha Jaguar vagy Land Rover márkájú autókra futja, amikben Android Auto vagy Apple Carplay helyett az Amazon által szállított szoftver és persze Alexa kedves támogatása lesz a közeljövőben elérhető. Persze csak ott, ahol a kocsi éppen rendelkezik online eléréssel, amit természetesen külön kell a járműgyártónál előfizetni. Kérdés, hogy mire lesz ez jó olyan országokban, ahova a Land Rover hagyományosan készült? Igaz, azt is hallottuk valahol, hogy a 20 évesnél fiatalabb Land Roverek 90%-a soha nem hagyta el az aszfaltutat, sőt, gyakran a gazdija városát sem.
Persze nem csak az Amazon settenkedik be az autóiparba mostanában, de a Sony is egyre-másra dob be ezzel kapcsolatos koncepcióautókat, illetve fejlesztéseket. Legutóbb olyan mesterséges intelligenciát mutattak be, amely a Gran Turismo játékban nem csupán legyőzte hús-vér, e-sportoló ellenfeleit, de olyan trükköket/íveket használt, amiből az emberi versenyzők is tanulhattak. Reméljük azért, nem engedik egyhamar forgalomba, mert az egyik tanítási paraméterük az volt, hogy a robotsofőr kellően agresszív legyen a pályán, de azért ne mindenkit öljön meg.
Könnyed zárógondolatként, design-laikusként próbáljuk a különbséget megtalálni a Google Chrome frissiben kiadott csitti-fitti logója és annak elődjei között. Lehet, hogy nekünk romlik a szemünk, de a Füles “keresd meg a 8 különbséget” típusú rejtvényein edzett szemeink is nehezen találtak fogást a változásokon!
Vélemény, hozzászólás?