ZO068 Foglalkozása: Csipkelődő

Tengeri szélerőmű-parkosító sétahajó

A tavalyi vírushelyzet, valamint a kínai cégek ellen hozott amerikai szankciók erősen kihatottak a félvezetőpiacra. De a szektort más problémák is érintik. Ebben a miniben erről beszélgetünk, majd tengerre szállunk, széllel, szabadon.

A Zártosztály Podcast 68. adása

Trump komoly szankciókat vezetett be a kínai import visszaszorítása érdekében, annak reményében, hogy az USA ismét naggyá válhasson. Ezzel sikerült erősen bokán rúgnia a saját autóiparát, hiszen a kínai importból származó chipek hiányában nem lehet modern autókat építeni, ráadásul a helyi készítésű szilíciumdarabkák is nehezen tudnak egyben maradni a világszintű gyantahiányban.

Lesz MAGA juszt is az enyém!

Donald Trump

A COVID-19 miatt visszaesett autóipar szerencsére egy ideig palástolta a problémát, mivel a gépsorok emberek hiányában amúgy is eléggé belassultak. Kivéve a Teslát, ami még fokozta is a gyártási tempót (a minőség tudott rovására). Mostanra azonban az iparági kereslet lényegesen meghaladja a termelést, A helyzet annyira komolynak tűnik, hogy Biden már alá is írta a félvezetőgyártás ellátási láncát felülvizsgálását előíró rendeletét.

A tétet kicsit emeli, hogy a világ félvezetőinek tetemes részét szállító tajvani gyárakat víztelenség sújtja, mivel elkerülték a tájfunok. Amerikának megérné felajánlania a Mexikói-öbölben garázdálkodó tornádóinak egy részét, tájfunra átcímkézve, egy marék chipért cserébe.

Kimerülünk és ezekkel a csip-csup ügyekkel nem is foglalkozunk tovább. Feltöltődésként a sekély tengerbe telepített szélerőművekből, és az ezeket építő sétahajókból merítünk energiát, ha már az USA nem tud. Szegényeknek nincs ugyanis olyan hajójuk, amiről fel tudnák állítani a turbinákat. Szerencsére ez a probléma minket nem fenyeget!

Ápolt

avatar
Charles Statler
avatar
Benedict Waldorf

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

%d bloggers like this: