Kanapéhuszárok
Most, hogy a többség nem mehet sehova, különös nosztalgia lesz úrrá az emberen, ha a közlekedés kerül szóba. Azért, mert az a mindennapok egyik alaptevékenysége, azért, mert ráadásul a többség a hétköznapjai meglepően nagy részét tölti utazással, és azért, mert ennyi idő alatt akarva-akaratlanul kalandokba, sztorikba botlik. Ezek otthon ülve kicsit felértékelődnek. Kicsit talán már vágyik is az egyszeri városi ember egy tömött, füstös busz vagy villamos látványára, mert az a „normális”.
Januárban, amikor a koronavírus a kínaiak belügyének tűnt még csak, épp ennek a szürke, szmogos közlekedésnek a reformereiről beszélgettünk. Olyan témákról, mint hogy
- egyik kedvencünk, a Tesla milyen elképesztő sebességgel jutott el az első kapavágástól az első „Made in China” autójának kigurításáig – és már úton van a „Made in Germany” is.
- Az amerikai villanyikon kihívói változatos trükkökkel próbálják felhívni a figyelmet magukra: pl. a Bython és a TOGG azzal, hogy egyforma dizájnt találtak ki… de sajnos nem tudjuk, kipuskázott. A Rivian egyhelyben meg tudna fordulni, ha gyártanák, a villany Hummer pedig maga lenne a belvárosi kanyarvadász, ugye.
- A polgári légiközlekedés útelágazódáshoz érkezett: hamarosan beköszönt a légitaxik kora, olyan ismert versenyzőkkel, mint a Porsche vagy a Hyundai – akik találtak olyan partnert a piacon, akivel érdemben csökkenthetik az esélyeiket.
- A légiirányítás bonyolult problémájának triviálissá silányítottmegoldása 60 másodperc alatt vázolható, és ha már szakértünk, felhívjuk a figyelmet a Level5-ös önvezetés egy kritikus sarokpontjára is. Bárcsak már ilyen problémákkal küzdenénk!
- A villanyroller és az e-bike „so ’10s”, ideje végre kényelmesen pöffeszkedve gurulni a járdákon… vagy épp fotelből ledudálni a kamionokat a Törökbálinti úton. Kinek hogy tetszik.
Jóstehetségünk természetesen most sem hagyott el:
- ránézésre hülyeségnek tűnik egy Teslába benzinmotort szerelni, pedig egy közismerten környezetbarát jármű már bizonyította az elv előnyeit
- az okosautó lehetne értelmes edzőtárs is: hazakísér, ha nincs meg a 10.000 lépés (vagy csak simán megráz, ha kínai)
- ha már a Hyundai is repülő taxin dolgozik, úgyhogy bizony ez már nem lehet messze
[podlove-episode-web-player post_id=”289″]
Trivia: mire ez az adás publikálásra került, a Tesla értéke túlszárnyalta a konkurenciát, amint azt alig egy héttel korábban megjósoltuk.
Vélemény, hozzászólás?