ZO001 – Cybertruck invázió

ZO001 – Cybertruck invázió Zártosztály Podcast

Elhamarkodott ígéretet tettünk, valamikor az 50. adásunk környékén: azt találtuk mondani, hogy a 100. adás utánra felújítjuk és újra kiadjuk a legelső, a nagyközönség számára eddig nem elérhető felvételünket.

Íme tehát egy kis időutazás, a korba, ahol a Cybertuckot komolyan gondolták és acélgolyókkal dobálták meg a bemutatóján, a villanyrollerek még a jövő részei voltak, az űrt pedig elkezdték teleszemetelni a SpaceX műholdjai.

A Zártosztály Podcast LEGELSŐ adása
Stúdió v0

Még jóval a COVID kitörése előtti időszakba kalauzoljuk el hallgatóinkat, amikor egy omló vakolatú szobában, plédekbe burkolózva, egy szál villanykörte fényénél, egy (eredetileg két) 10 dolláros kínai mikrofon, egy ütött-kopott laptop és egy üveg bor társaságában nekiláttunk podcastot készíteni.

A felvétel katasztrófálisan sikerült. A legeslegelső rögzítés után ugyanis kiderült, hogy az egyik mikrofonunk kilehelte a lelkét, pedig a próbafelvételek során teljesen jól működött. Emiatt némileg kevésbé lelkesen, cserében annál fáradtabban ugrottunk neki az ismételt első felvételnek.

A technika miatt a felvétel sercegett, zajos és alulvezérelt lett. Nem sikerült rendesen megtisztítani, hiszen nem igazán értettünk ennek a módjához sem. Az első vágás is szörnyen sikerült: az egybefolyó gondolatokat értelmesen különválasztani nagy gyakorlatot igényel, ami sajnos még nem volt meg. És akkor még az igény sem, mivel nem tudtuk pontosan, mit is keresünk.

Száz felvétel után eljutottunk arra a szintre, hogy megfeszített utómunkával rendbe tudjuk szedni az eredeti adást és ismét közzé tudjuk (merjük) azt tenni. Azóta számos, ennél is jobb műsort készítettünk, de izgalmas visszanézni majd két évvel ezelőttre, hogy akkoriban mik voltak az aktualitások és milyen jövőkép látszott. Fogadjátok szeretettel!


A témák első adásunkban is az aktuális technológiai hírek voltak, központjában a PR kampányainak felfuttatásán dolgozó Elon Muskkal, akiről már akkor is lerítt, hogy a világmegváltó és a mezei kókler között félúton helyezkedik el. Ez persze perspektíva kérdése. Ha felőle nézzük akkor az első, ha bárhonnan máshonnan a második felé tolódik el a súlypont. Nem tartja magát a szabályokhoz, hol bedobja a saját kocsija ablakát egy acélgolyóval, hol áthajt a közlekedési táblákon.

Akkoriban jelent meg a gigantikus, vonalzóval rajzolt Cybertruck, ami igazából sorozatgyártásba azóta sem került. Az a poén sajnos kimaradt az adásból, hogy Chuck Noris vett egy Teslát. Benzinest. Pedig a csak rozsdamentes acélból készült Cybertuckból vehetett volna egy pirosat is.

Akkoriban kezdtek teret nyerni a bérelhető, városban elszórt rollerek. Az Indiai Yulu teljesen belopta magát a szívünkbe esetlen külsejével és elképesztő színével. Persze rögtön azt számolgattuk, hogy ezen hogy fog elférni a teljes család és egy birka. Az adás során többször is elkurjantottuk magunkat a dicsőítésére.

Persze itthon sem sikerült a villanyrollerek szabályozását egyértelműen megoldani, de az ezzel kapcsolatos mélyenszántó elmélkedés a vágás során elveszett, így azt a hallgatók képzeletére bízzuk.

Bár nem gondoltuk visszatérő témának, az űrverseny már akkoriban elkezdte éreztetni a hatását. Musk ezerszám felszálló Starshipjének és a SpaceX több tízezernyi szatelitjének az árnyéka már a fejünk felett lebegett. Ugyanakkor még csupán a közeli jövő volt a StarLink, ma pedig már a megvalósult és a csalódás kesernyés ízét magán hordozó valóság. A lencserendszerrel ellátott, űrszemétből mélyűrhajót hegesztő nanorobot még mindig csak a mi fantáziánkban létezik, pedig tényleg izgalmas lehetőségeket láttunk benne.

Az ígért 20 évből már eltelt közel kettő, arányosítva tehát már 100 Starshipnek kellett volna kirepülnie az űrbe, sőt el kellett volna indulni a Mars felé is, szárnyakat vagy legalább napelemtáblákat bontogatva. Még a NASA Holdba juttatása is csak a csőben van. Lehet, hogy ebből sem marad több, mint a korábban beígért szuperalagutakból?

Kapcsolódó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .